Friday, 8 April 2011

KaWaN BiA BeRiBu...JgN KaWaN BiA SaTu..~.

Kawan la ngn semua tak kira walaupun lain spesis..hakhak!

 Assalamulaikum dan salam tengahari...

Ada tak antara kita ni lau nk berkawan tu memilih????

Mesti ada kan..kan2..mmg la perlu kita memilih kwn (takkan korg nk kwn ngn pnyamun tak pon penyangak??ye dok?)...tp memilih tu jgn la memilih cam nk pilih bakal suami or isteri..adehhh!!(mmg melampau..hhee). Siap ltk kriteria aka ciri2 sape nk jd kwn..(mcm la hot sgt..wee~).

So disini kuh ingin mengatakan berkawan la dgn semua...:-

+ tak kira pompuan atau lelaki (tp jagalah batas pergaulan yer..)
+ berlainan bangsa or budaya ke..(cina,India, etnik2 lain)
+ cantek ke kurang cantek..(lau nk memilih sal ni..tlg pg tgk cermin..cantek sgt ke yg depan cermin   
    ni..=P??wwuuu~)
+ gemok erkk..tembam atau sekeping..kurus sgt la maksudnya..
+ Pandai atau kurang pandai..
+ Kaya atau miskin (kaya budi bahasa x pe...hhee)

Dan semua lah yg memilih kt cni..(ta larat nk senaraikan sebenanya..hehe). Ada juga niat nak berkawan ni sbb ad udang di sebalik kuew tiaw goreng. Kwn sbb ada kepentingan (erkk..terase lak..huhu..)..yg pastinya kuh sgt happy ngn kengkawan kuh skang..wee~..we like a family..(ahakss! .ni da bodek ni,,leh la bg tgk discussion microprapagation korang..heee~)..

+ Berkawan biarlah beribu..berkasih biar satu..(pepatah ni sllu pompuan je yg pakai..)..laki skang pakai pepatah ni "berkawan biar lah bnyk mna pon..berkasih bia cukop korum..(4 la tuh..uwaaa).."

Eh..ada org datang...Chao...

Peace V(^_^)

6 comments:

ladyzamea said...

kawan ms zaman kanak2 lg best
dr zmn skrg..boleh main sorok2,main guli,
main pondok2...skrg?
main FB jerlah..hukhukhuk...

umUMRA said...

betol2..kanak2 skang rugi..dorg tak rase cm dlu2..

mana da nk jmpa men tengteng..men getah..guli lg la..wee~

apik pehe said...

btol2..sbb tu la apik berblogging..tambahkan kawan

umUMRA said...

yup..berblogging ni pon cr kita nk tmbh kwn..:)

Fizalinolie said...

Yeha! seronoknya... akak dapat komen. Heeeee. Akak setuju dengan apa yang adik katakan.. berkawan biarlah ramai. Tak rugi pun... tapi jgnlah berkawan dgn org yang x baik.. kan. Bagi akak kita jgnlah terlalu sempit pemikiran asyik berkawan dgn org sebaya kita jer... Apa yg kita dapat? Ilmu x berkembang. Bagi akak tua atau muda kawan kita, itu tidak penting... Yang penting mungkin ada sesuatu yang kita boleh pelajari daripada kengkawan kita. Sesungguhnya hidup ini amat singkat untuk kita kecapi.

umUMRA said...

hehehe..welcome kak...hehe..
thanx for 1 more time..hihi..
jasa mu di kenang..kihkih..

betol kak..kawan la dengan sesapa selagi tak de niat ta baik..ta kira mcm mne pon org tu..wee~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...