Thursday 29 March 2012

CinTa Yang DiCari

Hidup di dunia ini hanya sementara..diri yang terlalu asyik di buai dengan rasa hati yang membuat diri khayal dengan nikmat dunia yang bukan jaminan untuk masa sebenar nanti. "Bukan masanye lagi untuk bercinta"..seringkali ayat itu terdengar..tapi sampai bila kita akan tahu masa sebenar untuk bercinta???

Cinta pada yang Satu lebih hakiki...itulah cinta yang sekarang mulai  dicari...mulai sedar sedikit demi sedikit..cinta pada manusia tak kekal lama..mungkin hari ini, kita menjadi pujaan hati mereka tapi mungkin esok lusa lain jadinya..orang yang kita sayang separuh mati mungkin nanti orang yang paling kita benci..yang aku tahu cinta pada manusia mempunyai banyak kemungkinan..sama ada bahagia atau derita..


Perubahan..mungkin bukan dengan drastik tapi dengan perlahan-lahan. Tinggalkan apa yang rasa patut dan lakukan apa yang rasa perlu..

Dan diam adalah lebih baik dari terus berkata-kata..tak perlu berkata-kata perkara yang tak baik, perkara yang adakalanya tak perlu untuk di luahkan..InsyaAllah

 " Ketika mana dia masih hijau..ketika itulah dia masih berguna untuk sekelilingnya, masih punya waktu yang panjang untuk terus berjasa dan menjadi sesuatu yang sangat berharga"

 "Ketika warna berubah...kuning..layu..tiada gunanya lagi..hanya menunggu waktu jatuh ke bumi..reput di mamah bumi.."

4 comments:

::CIK LYNN:: said...

nice entry...=)

..cik hana.. said...

cinta allah melebihi cinta segala2 nya akan membuatkan kita lebih bahagia dan menghargai serta redha dengan apa yang allah telah tetapkan utuk kita :)

umUMRA said...

@::CIK LYNN:: thanx cik lynn :)

umUMRA said...

@..cik hana.. right dear..cinta pada Allah lbh dr segalanya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...