Friday, 20 April 2012

BerTunanG...

Inai merah di tangan..Cantik terletak di peha sambil berdebar-debar menunggu di sarung tanda sudah di 'cop' orang...

Semua anak gadis ku kira mengimpikan di pinang orang...memori di sarung cincin oleh pihak lelaki sebagai tanda bahawa dia serius ingin memiliki..

Aku teruja..kerana adikku (mean anak makcik) dah nak bertunang 1 mei nanti...tarikh hari pekerja dijadikan tarikh bermakna buat adikku Natrah.


"Nat dah langkah bendul ni..dua lagi tu..jangan lupa yer bagi hadiah..kiki."


"Jom la kak Mirah kita wat kenduri serentak nanti.."


"Oit...abah bukan bagi pon lau kak cakap nak kawen.."


"Abah bagi la..abah cakap abah da tua ni nak tengok semua anak perempuan dia kawen.."


Aku tiba-tiba seronok pulak dengan kenyataan tu..haha...

Mak telefon..


"natrah nak bertunang nanti 1 haribulan 5..." mak bagi tawu aku..



"tu la..Natrah ajak wat kenduri sekali..."...aku saja nak tengok reaksi mak aku..


mak.."-gelak-"...


Aku termalu pulak dan dan tukar topik lain sebab mak aku tak excited macam aku... -.-'


" Jodoh kita tak tahu bila dan bagaimana ia akan datang...tapi persiapkanlah diri untuk menempuh alam perkahwinan walaupun kita tak tahu bila ia akan hadir buat kita.."

4 comments:

Cik Pensil said...

jodoh, pertemuan,ajal maut rahsia allah :)

nanti jagan lupe ajak kite g kenduri lak ye ^_^

salam perkenalan dari cik pensil :)

Umie Artoqiemie said...

moga bertemu putera idaman hehe

umUMRA said...

Amin...:)

misyamissyou said...

hehe tahniah tuk adikk..nape kite mesti malu eh ckp ngan mak sal kawen huhuu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...